Cum propunem consumatorilor să procedeze.

Poate că o companie mare sau care are un consum mare, s-a mai întâlnit cu diverse tipuri de cerințe venite din partea furnizorilor înainte de primirea unei oferte, dar cu siguranță majoritatea companiilor medii și mici ar vrea să beneficieze de contracte de furnizare cu condiții mai bune, nu doar ca preț. Iată și propunerea de lucru aplicabilă oricărui consumator de energie electrică.

Consumatorul, în mod special cel noncasnic, trebuie să știe că există o serie de informații de natură tehnică și financiară pe care furnizorii le iau în considerare atunci când transmit o ofertă:

  • Numărul de locuri de consum
  • Cantitatea de energie consumată
  • Istoricul de consum lunar și/sau orar
  • Bonitatea financiară
  • Bonitatea fiscală

Toate aceste informații sunt cerute consumatorilor noncasnici sau sunt obținute prin alte mijloace aflate mai mult sau mai puțin la îndemâna fiecărui furnizor.

Bineînțeles că oricărui furnizor i-ar plăcea să aibă un protofliul de consumatori care să consume o cantitate constantă de energie în fiecare oră a fiecărei zile și să platească la timp toate facturile. Însă aceste cazuri sunt prea rare.


Un alt aspect destul de important este cel al "renumelui" pe care îl are și consumatorul dar și furnizorul. În general furnizorii sunt extrem de atenți la numele consumatorului, din motive mai mult sau mai puțin evidente, fapt care face ca ofertele de care beneficiază consumatorii "cu ștaif" să fie mult mai bune decât cele de care beneficiază consumatorii obișuiți. Bineînțeles că există și cealaltă față a monedei: consumatori care doresc numai oferte venite din partea unor furnori "cu ștaif" sau care conferă încrederea că nu vor da faliment peste câteva luni.

Pentru a uniformiza întreg procesul de ofertare și contractare astfel încât toți consumatorii să fie tratați la fel de toți furnizorii indiferent de "ștaiful" fiecăruia, folosim un sistem de anonimizare cât mai profundă a consumatorilor și furnizorilor. Acest sistem presupune că pentru fiecare cerere de ofertă construim o "fișă de cerere" din care sunt eliminate cât mai multe dintre elementele de identificare ale consumatorilor și locurilor de consum, fără a exclude datele tehnico-economice esențiale. Totodată ofertele făcute de furnizori pe durata perioadei de ofertare sunt prezentate public fără a specifica numele furnizorului.


Pregătiți următoarele documente:

  1. Copia actului de identificare a consumatorului
    1. casnic: carte de identitate, buletin, etc.
    2. noncasnic: CUI sau CIF
  2. Copia facturilor de energie (toate paginile)
    1. casnic: cel puțin ultima lună în care apare indexul și contorul
    2. noncasnic mic: cel puțin ultima lună în care apare indexul și contorul
    3. noncasnic mare: facturile pentru ultimele 12 luni

Vom considera că un consumator noncasnic este MIC dacă are un consum total pentru toate locurile de consum mai mic de 20MWh/lună.

Vom considera că un consumator noncasnic este MARE dacă are consum total pentru toate locurile de consum peste 20MWh/lună.

Toți consumatorii noncasnici MARI trebuie să poată oferi sau să ne permită să obținem (contra-cost) istoricul consumului orar înregistrat pentru ultimele 12 luni calendaristice consecutive.

Sunteți pregătiți?

Iată cum se va derula prima parte a lucrurilor:

Înainte de a trimite orice ...